Burmistrz Miasta Sanoka
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2014 roku przez organizacje pozarządowe oraz podmioty uprawnione do prowadzenia działalności pożytku publicznego działające na terenie miasta Sanoka
-
Rodzaj zadań:
-
Zadanie 1 - „Zapewnienie higieny osobistej osobom bezdomnym (wsparcie działania łaźni dla bezdomnych i punktu wydawania czystej odzieży)”;
-
Zadanie 2 - „Zapewnienie schronienia, ubrania i posiłku osobom bezdomnym wymagającym stałej opieki ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność, wsparcie w wychodzeniu z bezdomności”;
-
Zadanie 3 - „Wspieranie działalności statutowej organizacji skupiających kombatantów”;
-
Zadanie 4 - „Realizacja Europejskiego Programu Pomocy Żywnościowej – PEAD”;
-
Zadanie 5 - „Prowadzenie działań ukierunkowanych na poprawę sprawności intelektualnej i aktywności życiowej osób starszych”;
-
Zadanie 6 - „Wspieranie działalności Klubów Seniora”;
-
Zadanie 7 - „Integracja i aktywizacja środowisk osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu słuchu i wzroku – działania zapobiegające izolacji i marginalizacji”;
-
Zadanie 8 - „Partnerstwo rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym – międzynarodowa wymiana doświadczeń w zakresie konstruktywnych rozwiązań mających na celu poprawę społecznego funkcjonowania rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym”;
-
Zadanie 9 - „Wspieranie działalności rekreacyjno-rehabilitacyjnej na rzecz osób niepełnosprawnych umysłowo”;
-
Zadanie 10 - „Współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy wolontariuszy”;
-
Zadanie 11 - „Wspieranie działalności statutowej organizacji działających na rzecz osób zmagających się z chorobą nowotworową”;
-
Zadanie 12 - „Spotkania integracyjne dla dzieci z rodzin wielodzietnych”
-
Zadanie 13 - „Wspieranie działalności organizacji skupiających osoby chore na stwardnienie rozsiane”;
-
Zadanie 14 - „Integracja emerytów i rencistów – kulturalny rozwój środowiska”;
-
Zadanie 15 - „Integracja i adaptacja w środowisku osób niepełnosprawnych – wspieranie działalności klubu”.
-
Środki publiczne przeznaczone na realizację zadań:
1. Zadanie 1 - 4.000,00 zł
2. Zadanie 2 - 89.000,00 zł
3. Zadanie 3 - 1.000,00 zł
4. Zadanie 4 - 2.500,00 zł
5. Zadanie 5 - 1.500,00 zł
6. Zadanie 6 - 1.000,00 zł
7. Zadanie 7 - 1.000,00 zł
8. Zadanie 8 - 2.000,00 zł
9. Zadanie 9 - 1.000,00 zł
10. Zadanie 10 - 1.500,00 zł
11. Zadanie 11 - 1.000,00 zł
12. Zadanie 12 - 1.000,00 zł
13. Zadanie 13 - 1.000,00 zł
14. Zadanie 14 - 1.000,00 zł
15. Zadanie 15 - 1.000,00 zł.
2. Podana kwota w ust. 1 może ulec zmianie.
-
Zasady przyznania dotacji:
-
Postępowanie konkursowe odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi
w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.
-
Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są podmioty wymienione w art. 11
ust. 3 ustawy, działające na terenie Sanoka.
-
Złożona oferta powinna spełnić wymogi określone w art. 14 ustawy oraz powinna być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania
(Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25).
-
Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.
-
Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Miasta Sanoka, a podmiotem którego oferta zostanie wybrana.
IV. Termin realizacji zadania
Zadanie winno być wykonane w 2014 roku w terminie wskazanym w umowie.
V. Termin i zasady składania ofert
-
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Sanoku ul. Rynek 1 (p.1) lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta w Sanoku ul. Rynek 1, 38 – 500 Sanok
w terminie do 6 marca 2014r. do godz. 1530.
-
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane (niezależnie od daty stempla pocztowego) i zostaną zwrócone podmiotom uprawnionym bez otwierania.
-
Oferta winna być złożona w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić następujące informacje:
-
Do oferty należy dołączyć:
-
kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
-
aktualny statut lub inny dokument zawierający zakres działalności podmiotu oraz wskazujący organy uprawnione do reprezentacji.
-
Oferty należy sporządzić wg następujących zasad:
-
oferta musi być kompletna;
-
wypełniona czytelnie pismem drukowanym lub komputerowym;
-
musi zawierać odpowiedzi na wszystkie pytania, jeśli pytanie nie dotyczy podmiotu uprawnionego czy zgłaszanego projektu należy jasno zaznaczyć wpisując określenie „nie dotyczy”;
-
nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty.
-
Oferty złożone w otwartym konkursie ofert podlegają procedurze uzupełnienia drobnych braków formalnych.
-
Niedokonanie korekty lub uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, będzie skutkować odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.
-
Konkurs ofert przeprowadza się także w sytuacji, gdy została zgłoszona tylko jedna oferta.
-
W otwartym konkursie ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
-
W przypadku gdy wnioskowana w ofercie kwota dotacji ulegnie zmniejszeniu w wyniku wyboru więcej niż jednej oferty na realizację określonego zadania, konieczne jest dokonanie uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, w formie zaktualizowanego harmonogramu i kosztorysu, stanowiących załączniki do umowy o wsparcie wykonania zadania publicznego.
-
Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
-
Z wyłonionymi w konkursie ofert organizacjami, bez zbędnej zwłoki, zawierana jest umowa o wsparcie realizacji zadania publicznego wg obowiązującego wzoru.
-
Organizacja, która uzyskała dotację obowiązana jest poddać się kontroli
i ocenie realizacji zadania, dokonywanej przez Burmistrza, w zakresie i wg kryteriów określonych w art. 17 ustawy. Ponadto organizacja realizująca zadanie zobowiązana jest składać Burmistrzowi bieżące sprawozdania finansowe i merytoryczne w trakcie realizacji zadania w terminach określonych w umowie.
-
Formularz oferty dostępny jest w Urzędzie Miasta w Sanoku w Wydziale Spraw Społecznych i Obywatelskich (I piętro, pokój 20).
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty
-
Oferty będą rozpatrywane przez komisję konkursową powołaną przez Burmistrza Miasta Sanoka.
-
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 7 marca 2014r.
-
Przy rozpatrywaniu ofert stosowane będą następujące kryteria:
-
możliwość realizacji zadania przez podmiot składający ofertę;
-
doświadczenie i kwalifikacje osób przy udziale których podmiot uprawniony ma realizować zadanie;
-
planowane koszty realizacji zadania;
-
zadeklarowany udział środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych
źródeł na realizację zadania;
-
Wyboru oferty dokonuje Burmistrz Miasta Sanoka po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
-
Od decyzji Burmistrza co do wyboru oferty i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
-
Wyniki otwartego konkursu ofert oraz wysokość przyznanej dotacji zostaną podane do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Sanoku oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Sanoku. O wynikach konkursu podmioty których oferta została wybrana zostaną powiadomione pisemnie.
VII. Informacja o zrealizowanych zadaniach tego rodzaju w roku 2013
Lp.
|
Nazwa organizacji, stowarzyszenia
|
Nazwa zadania
|
kwota dotacji
|
1
|
Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta w Sanoku
|
„Zapewnienie schronienia, ubrania i posiłku osobom bezdomnym wymagającym stałej opieki ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność, wsparcie w wychodzeniu z bezdomności”
|
80 800,00
|
2
|
Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta w Sanoku
|
„Zapewnienie gorącego posiłku dla osób potrzebujących (na podstawie decyzji wydanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sanoku)”
|
94 000,00
|
3
|
Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta w Sanoku
|
„Zapewnienie higieny osobistej osobom bezdomnym (wsparcie działania łaźni dla bezdomnych i punktu wydawania czystej odzieży”
|
4 000,00
|
5
|
Związek Inwalidów Wojennych RP Zarząd Oddziału w Sanoku
|
„Wspieranie działalności statutowej organizacji skupiających kombatantów”
|
1 000,00
|
6
|
Sanocki Uniwersytet Trzeciego Wieku
|
„Działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym”
|
1 500,00
|
7
|
Powiatowe Centrum Wolontariatu
w Sanoku
|
„Współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy wolontariuszy”
|
1 500,00
|
8
|
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób
z Upośledzeniem Umysłowym Koło
w Sanoku
|
„Wspieranie działalności rekreacyjno-rehabilitacyjnej na rzecz niepełnosprawnych umysłowo”
|
1 000,00
|
9
|
Stowarzyszenie na Rzecz Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnym Ruchowo w Sanoku
|
„Wspieranie inicjatyw mających na celu integrację dzieci i młodzieży niepełnosprawnej ruchowo ze środowiskiem ludzi zdrowych”
|
2 000,00
|
10
|
Polski Związek Głuchych Koło Terenowe w Sanoku
|
„Integracja i aktywizacja środowisk osób niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu słuchu i wzroku – działania zapobiegające izolacji i marginalizacji”
|
1 000,00
|
11
|
Polski Komitet Pomocy Społecznej Stowarzyszenie Charytatywne Zarząd Okręgowy w Krośnie
|
„Wspieranie działalności Klubów Seniora "
|
1 000,00
|
12
|
Stowarzyszenie na Rzecz Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnym Ruchowo w Sanoku
|
„Realizacja Europejskiego Programu Pomocy Żywnościowej - PEAD”
|
1 250,00
|
13
|
Polski Komitet Pomocy Społecznej Stowarzyszenie Charytatywne Zarząd Okręgowy w Krośnie
|
Realizacja Europejskiego Programu Pomocy Żywnościowej - PEAD”
|
1 250,00
|
14
|
Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Chorobami Nowotworowymi „SANITAS”
|
„Wspieranie działalności statutowej organizacji działających na rzecz osób zmagających się z chorobą nowotworową"
|
1 500,00
|
15
|
Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie im. św. ks. Zygmunta Gorazdowskiego w Sanoku
|
"Promyk słońca i radość dla dzieci" – organizacja imprezy z okazji Dnia Dziecka dla dzieci z rodzin wielodzietnych"
|
1 000,00
|
x
|
x
|
Razem:
|
192 800,00
|
Burmistrz Miasta Sanoka
dr Wojciech Blecharczyk
|