Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta w Sanoku
  
7-05-2024, Wtorek, 02:09


Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Informacja dla organizacji pozarządowych i fundacji

ZBIÓRKI PUBLICZNE

 

Z dniem 18 lipca 2014r. wchodzą w życie przepisy ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014r. poz. 498), na podstawie których obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych prowadzona będzie wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

Decyzje wydawane dotychczas przez burmistrza zostaną zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenia będą zamieszczane na portalu: ZBIÓRKI.GOV.PL

Zgłoszenie, aktualizację danych, sprawozdanie będzie można wysłać elektronicznie,
z wykorzystaniem gotowych formularzy
, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie papierowej.

Wszystkie informacje dotyczące zbiórek będą dostępne na portalu: ZBIÓRKI.GOV.PL

Zbiórki elektroniczne (np. przelewy, wpłaty online, wysyłanie sms’ów) można będzie prowadzić bez dodatkowych formalności – nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych.

W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów, od
18 lipca 2014r. wystarczy proste zgłoszenie na ogólnopolskim portalu: ZBIÓRKI.GOV.PL, który właśnie powstaje i gdzie będą także publikowane sprawozdania.

Obniżone zostaną koszty związane z organizacją zbiórek publicznych – zniesiona zostanie opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań
w prasie.

Decyzje o zbiórkach publicznych wydane przed wejściem w życie nowej ustawy będą nadal obowiązywały - te zbiórki będą rozliczane na dotychczasowych zasadach.

 

Dodatkowe informacje na temat nowych uregulowań prawnych można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji www.mac.gov.pl

 


Autor: Sanok Urząd Miasta
Data: 2014-06-26 10:17:23
Udostępnił: Elżbieta Futyma
Data: 2014-06-26 10:19:18

Rejestr zmian


Urząd Miasta w Sanoku
ul. Rynek 1
38-500 Sanok
tel. 013 465 28-00
email: umsanok@ks.onet.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl