Burmistrz Miasta Sanoka
ogłasza nabór na wolne stanowisko kierownicze Dyrektora Miejskiego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Sanoku w wymiarze 1/1 etatu
I. Wymagania związane ze stanowiskiem :
1. Wymagania niezbędne:
· obywatelstwo polskie,
· pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
· wykształcenie wyższe magisterskie,
· co najmniej 5 letni staż pracy - w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej.
· posiadanie specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122
ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,
· brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
· nieposzlakowana opinia,
· brak przeciwwskazań zdrowotnych pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Dyrektora,
- Wymagania dodatkowe,
● dobra znajomość przepisów prawnych tj. kodeksu postępowania administracyjnego, kodeks
rodzinny i opiekuńczy oraz ustaw o: samorządzie gminnym, pracownikach samorządowych,
finansach publicznych, zamówieniach publicznych, pomocy społecznej, o świadczeniach
rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wspieraniu rodziny i pieczy
zastępczej, dodatkach mieszkaniowych, przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz rozporządzeń wykonawczych do ustaw,
● znajomość przepisów dotyczących pozyskiwania środków zewnętrznych,
● pisemna koncepcja funkcjonowania MOPS w Sanoku sporządzona na nie więcej niż
5 stronach formatu A4,
● komunikatywność i umiejętności interpersonalne (łatwość nawiązywania kontaktów
i skutecznego komunikowania się z klientami oraz wzbudzania zaufania);
● biegła znajomość obsługi komputera, w tym pakietu Office, Word, Excel.
II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- realizacja zadań własnych gminy i zadań zleconych z zakresu pomocy społecznej, określonych przepisami ustawy o pomocy społecznej,
- kierowanie statutową działalnością MOPS,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych;
- organizowanie obsługi administracyjnej MOPS,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń na podstawie upoważnienia burmistrza,
- przyznawanie i wypłacanie świadczeń przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej,
- organizowanie pracy socjalnej dla wspierania osób i rodzin będących w trudnej sytuacji bytowej,
- współpraca w organami gminy Miasta Sanoka,
- sporządzanie analiz i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej,
- opracowywanie i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz miejskiego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- udzielanie pomocy i prowadzenie programów zapobiegających wykluczeniu społecznemu,
- prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
- prowadzenie innych spraw z upoważnienia burmistrza,
III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku :
● praca wymagająca częstego kontaktu z interesantami,
● praca narażająca na sytuacje stresowe,
● praca wymagająca uczestnictwa w szkoleniach wyjazdowych poza zakładem pracy,
● czas pracy przy monitorze poniżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
IV. Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
● Sanok, ul. Zamkowa 30,
● stanowisko pracy usytuowane jest na piętrze, budynek posiada podjazd, nie posiada windy
oraz toalet dla osób niepełnosprawnych,
V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
● w/w wskaźnik w miesiącu grudniu 2014 r. był mniejszy niż 6%
VI. Wymagane dokumenty :
a) życiorys, CV, ksero dowodu osobistego,
b) list motywacyjny,
c) pisemna koncepcja funkcjonowania MOPS sporządzona na nie więcej niż 5 stronach formatu A4,
d) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku Dyrektora MOPS,
e) oryginał lub kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,
f) dokument potwierdzający posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,
g) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
h) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
i) kopie świadectw pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia potwierdzających wymagany staż pracy,
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 2.02.2015r. w siedzibie Urzędu Miasta w Sanoku ul. Rynek 1 w pokoju nr 1 lub przesłać pocztą na w/w adres w zamkniętej kopercie z napisem „Oferta na stanowisko Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sanoku ul. Zamkowa 30”.
Aplikacje, które wpłyną po terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.um-sanok.e-zet.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta.
List motywacyjny i CV powinny być opatrzone klauzulą : Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r., poz. 1182 z późń. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014r., poz. 1202 z późn. zm.)
Sanok, dnia 20.01.2015r.
Burmistrz Miasta Sanoka
Tadeusz Pióro
|