Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta w Sanoku
  
5-05-2024, Niedziela, 12:48


Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

ZMIANY PRZEPISÓW
Treść ARCHIWALNA !

 

CENTRALNA EWIDENCJA I INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (CEIDG)
 
 Burmistrz Miasta Sanoka informuje, że z dniem 1 lipca 2011r. zostanie uruchomiona Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – system umożliwiający ewidencjonowanie działalności gospodarczej drogą elektroniczną, udostępniający informacje o przedsiębiorcach. Prowadzenie CEIDG będzie pozostawało w gestii Ministerstwa Gospodarki.
Zasady funkcjonowania Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej regulują przepisy rozdziału 3 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (wchodzą
w życie z dniem 1 lipca 2011r.).
Zadaniem CEIDG będzie:
·         ewidencjonowanie przedsiębiorców będących osobami fizycznymi;
·         udostępnianie informacji o przedsiębiorcach i innych podmiotach w zakresie wskazanym
w ustawie;
·         umożliwienie wglądu do danych bezpłatnie udostępnianych przez Centralną Ewidencji Informację Krajowego Rejestru Sądowego;
·         umożliwienie ustalenia terminu i zakresu zmian wpisów w CEIDG oraz wprowadzającego te dane organu.
Wpisowi do CEIDG będą podlegały następujące dane:
·         firma przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
·         numer identyfikacji REGON przedsiębiorcy, o ile taki posiada;
·         numer identyfikacji (NIP), o ile taki posiada;
·         informacja o obywatelstwie polskim przedsiębiorcy, o ile takie posiada i innych obywatelstwach przedsiębiorcy;
·         oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – adres głównego miejsca wykonywania działalności i oddziału, jeżeli został utworzony; dane te są zgodne z oznaczeniami kodowymi przyjętymi
w krajowym rejestrze urzędowym podziału terytorialnego kraju;
·         adres poczty elektronicznej przedsiębiorcy oraz jego strony internetowej, o ile takie posiada;
·         data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej;
·         określenie przedmiotów wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);
·         informacje o istnieniu lub ustaniu małżeńskiej wspólności majątkowej;
·         informacje o umowie spółki cywilnej, jeżeli taka została zawarta;
·         dane pełnomocnika upoważnionego do prowadzenia spraw przedsiębiorcy, o ile przedsiębiorca udzielił ogólnego pełnomocnictwa;
·         informacja o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej;
·         informacja o ograniczeniu lub utracie zdolności do czynności prawnych oraz o ustanowieniu kuratora;
·         informacja o ogłoszeniu upadłości z możliwością zawarcia układu, o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, zmianie postanowienia o ogłoszeniu upadłości
z możliwością zawarcia układu na postanowienie o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika i zakończeniu tego postępowania;
·         informacja o wszczęciu postępowania naprawczego;
·         informacja o zakazie prowadzenia działalności gospodarczej określonej we wpisie do CEIDG.
 
Wpis do rejestru:
Wniosek o wpis do CEIDG będzie można złożyć:
1)      za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG. System teleinformatyczny CEIDG prześle potwierdzenie złożenia wniosku na podany przez przedsiębiorcę adres poczty elektronicznej, albo jeżeli wniosek okaże się niepoprawny, informację o przyczynach nieprawidłowości wniosku.
2)      W wybranym urzędzie gminy:
a)      osobiście (z własnoręcznym podpisem);
b)      poprzez wysłanie listem poleconym (własnoręczność podpisu potwierdzona notarialnie).
W przypadku złożenia wniosku o wpis w urzędzie gminy weryfikacja jego treści pod względem formalnym, jak również potwierdzenia przyjęcia leży po stronie urzędu gminy.
W urzędzie gminy wniosek zostanie przekształcony w formę elektroniczną i przesłany do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od jego otrzymania. Następnie CEIDG prześle odpowiednie dane zawarte we wniosku o wpis odpowiednio do: wskazanego przez przedsiębiorcę naczelnika urzędu skarbowego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego – wraz z informacją o dokonaniu wpisu do CEIDG.
 
Wnioski o wpis do CEIDG będą wolne od opłat.
 
Dostęp do danych CEIDG:
Dane i informacje udostępniane przez CEIDG będą jawne. Każdy będzie miał prawo dostępu do danych i informacji udostępnianych przez CEIDG. CEIDG udostępni dane i informacje
o przedsiębiorcach będących osobami fizycznymi z wyjątkiem tzw. danych wrażliwych, tj. numeru PESEL i adresu zamieszkania, o ile nie jest on taki sam jak miejsce wykonywania działalności gospodarczej.
Wnioski, które zostaną złożone w gminie przed 1 lipca 2011r. będą rozpatrywane w oparciu
o dotychczasowe przepisy. Po 1 lipca gminy będą właściwe w zakresie spraw ewidencyjnych przedsiębiorców, którzy zakończą wykonywanie działalności gospodarczej przed tą datą.
 
Konieczna aktualizacja danych:
 
Po 1 lipca 2011r. organy ewidencyjne w gminach będą musiały przenieść do CEIDG dane przedsiębiorców, którzy nie wykreślą działalności do 1 lipca 2011r. Przeniesienie danych musi nastąpić najpóźniej do 31 grudnia 2011r. Dlatego też konieczna jest aktualizacja danych tych przedsiębiorców, którzy nie posiadają w zaświadczeniu o wpisie do ewidencji numerów: NIP, PESEL czy przedmiotu działalności gospodarczej, określonego zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności PKD oraz tych, którzy posiadają więcej niż jeden wpis w ewidencji.
 
Więcej informacji na stronie: www.firma.gov.pl

Autor: Sanok Urząd Miasta
Data: 2011-06-29 14:57:09
Udostępnił: Elżbieta Futyma
Data: 2011-06-29 15:00:36

Rejestr zmian


Urząd Miasta w Sanoku
ul. Rynek 1
38-500 Sanok
tel. 013 465 28-00
email: umsanok@ks.onet.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl